Poveste, analogie și ...domeniul activității tale.
Azi te invit direct într-o poveste
O poveste care deschide prezentarea lui Shawn Achor, TED talkul The happy secret to better work.Ce e inedit la ea este faptul că Shawn nu o spune pentru a transmite o idee cheie, un mesaj, pentru a planta în interiorul ascultătorilor o fărâmă de înțelepciune împachetată în poveste.Dar nu o spune nici gratuit...Uite-o!
Ce face Shawn Anchor prin povestea asta?
Face mai multe lucruri, de acord. :)Care este rolul principal al poveștii? Motivul existenței sale în punctul zero al prezentării?Este să introducă domeniul activității lui Shawn, psihologia pozitivă.Pe lângă rolul ăsta, povestea are mai multe roluri - ca și noi în viața de zi cu zi... profesionist, părinte, copil, prieten. Nici nu putem spune cu siguranță că unul este mai important decât altul, mai degrabă cel mai important este cel care se întâmplă acum.Privind povestea asta, ce roluri crezi că are pe parcursul desfășurării ei?Uite alte 3 pe care le-am văzut eu.-destinde și relaxează publicul, îl face să râdă, are înăuntrul ei mult umor-fiindcă Shawn dă voie publicului să râdă de el și împreună cu el, devine abordabil, se face plăcut-creează o legătură, o conectare emoțională între speaker și public prin emoția pozitivă proiectată și prin deschidere și vulnerabilizare
Fie că vorbești pe scenă fie că nu, e important cum conectezi oamenii la ceea ce faci și te pasionează, la domeniul activității tale.
Tehnica Francine Smilen
Anne Miller în a 2-a ediție a cărții Metaphorical Selling descrie într-unul din capitol tehnica Francine Smilen de a-ți prezenta domeniul activității. Nu e o poveste propriuzisă ci e o analogie exprimată în limbajul și sfera de interes a oamenilor cărora te adresezi.Francine Smilen vinde o gamă variată de programe de leadership și dezvoltare profesională. Provocarea pe care a întâlnit-o a fost să facă clienții să înțeleagă cu ce se ocupă firma sa. Francine spune“E greu pt cumpărători să înțeleagă modelul nostru de business. Reprezint 15 companii din industria trainingului și educației care oferă programe și servicii de la modelare comportamentală clasică la programe total individualizate și toată gama dintre acestea 2. Așa că folosesc analogia.-dacă tratez cu un prospect din finanțe mă voi descrie așa: Sunt asemenea unui consultant financiar. Rolul meu este să mă întâlnesc cu organizațiile, să le determin nevoile de învățare, să le fac o recomandare potrivită acelor nevoi din gama serviciilor oferite de noi.-dacă tratez cu cineva din industria modei îi voi spune: Sunt asemenea unui stilist, în funcție de nevoile clientului pot oferi de la o simplă cămașă alba la ținute haute couture.-dacă tratez cu cineva din industria medical îi voi spune: Sunt ca un medic de familie care evaluează imaginea de ansamblu a stării de sănătate și aduce specialiștii acolo unde este cazul.Acest mod de a prezenta ceea ce fac prin comparații simple pe care prospecții le pot înțelege și cu care pot rezona îi ajută pe ei să prindă din zbor esența a ceea ce fac și mă ajută pe mine deschizându-mi oportunități de business mai mari și mai bune."Analogia-ușurează înțelegerea a ceea ce faci-e inedita și originală-te face mai ușor de ținut minte pe tine și pe domeniul tău
Tu ce modalitate ai de a face oamenii curioși în privința activității tale?
Fie că vorbești în public fie că nu întrebarea la care te invit să răspunzi la finalul acestui scurt articol esteCum prezinți domeniul tău de activitate?Și ce ai putea să faci diferit pentru a-ți mări efectul?Ai putea folosi o poveste vorbind pe scenă? Gândește-te cum ar suna!Ai putea aplica modelul Francine în businessul tău?Gândește prin prisma a 2 întrebări:-Ce face firma mea?-Cum arată acest lucru în lumea prospectului meu? Și găsește conexiunea.Cu drag,