Brand Minds 2019

De curând am fost la un eveniment de proporții cu speakeri impresionanți nu doar prin renume, cât prin experiența pe care ți-o oferă livrându-și mesajul pătrunzător. Vinerea trecută m-am aflat printre cei 4200 de oameni din public, world changers cum au zis organizatorii,  la Brand Minds.  Și m-am contaminat cu pasiunea, inteligența și dinamismul lui Robert Cialdini, Grant Cardone, Denise Jacobs, Hitendra Wadhwa și Guy Kawasaki.A fost una din acele zile în care bucuria mă umple din creștet până-n tălpi, e un vibe aparte cu mii de oameni uniți de aceeași sete de excelență... iar la finalul zilei...mă doare încheietura dreaptă de câte notițe am înghesuit în caietul meu cu coperți cartonate. :)Si fiindcă sclipesc de bucurie e ușor să mă reperezi între 4200 de oameni. Sunt chiar aici. :)

Ce vreau să împărtășesc azi cu tine nu sunt ideile speakerilor, deși mi-am umplut caietul cu ele.

Ai avut momente când te-ai surprins făcând 2 lucruri deodată?Atunci când sunt în public la un astfel de eveniment  sunt un fel de 2 în1.Pe de o parte sunt omul iubitor să învețe și care se bucură să preia idei noi de la niște minți strălucite.Pe de altă parte  (și în același timp) privesc evenimentul prin ochii trainerului de storytelling, așa că mintea mea scanează, detectează și notează poveștile!Asta e perspectiva pe care vreau să ți-o împărtășesc în acest articol:

Cum arată poveștile în mâinile vorbitorilor de la Brand Minds? Vreau să îți împărtășesc 3.

Prima poveste vine de la Robert Cialdini.

Robert Cialdini e un expert mondial în domeniul persuasiunii adică al convingerii oamenilor să spună da propunerii tale fără să-ți schimbi mesajul vreun pic. A prezentat cele 6 principii devenite clasice în domeniul persuasiunii: reciprocitate, raritate, autoritate, consecvență, simpatie, dovada socială.Apoi a venit cu povestea personală. Zice așa“Într-o dupămasă sună cineva la ușa casei mele. Mă duc și deschid (și proiectează pe ecran o imagine cu el văzut din spate deschizând, nu foarte larg, ușa casei sale. Nu vedem cine e în fața ușii, afară).Era cineva care străngea bani pentru a ajuta serviciul de afterschool.De obicei le dau bani. Îmi place să ajut cauzele bune.Ei bine, de data asta le-am dat dublul sumei pe care o dau de obicei.Și am stat să mă gândesc de ce... Nu folosise niciunul din cele 6 principii ale persuasiunii inventate de mine. :) ”…Și a lăsat povestea deschisă. A dat drumul la robinetul cu curiozitate și nerăbdare, nu? Eu așa am simțit. :) Am simțit că pur și simplu povestea mă trage înăuntrul ei …pe ușa deschisă de pe slide.A folosit jumătatea asta de poveste ca să introducă domeniul pre-suasiunii. Adică ce se întâmplă înainte de persuasiune ca să favorizezi rezultatul pozitiv.Principiul este să faci oamenii atenți la o idee asociată cu mesajul tău și să îi pregătești să răspundă pozitiv când primesc mesajul. De exemplu un fundal cu nori de pe o pagină online care vinde mobilă face, dovedit, ca oamenii să considere mai important confortul atunci când își aleg piesele de mobilier.Finalul poveștii destramă suspansul, dar abia la capătul mai multor idei și exemple de pre-suasiune. Vine însoțit doar în ultimul moment de o a doua imagine- perspectiva ușii deschise văzute de afară.“de data asta le-am dat dublul sumei pe care o dau de obicei.Și am stat să mă gândesc de ce.…Nu folosise niciunul din cele 6 principii ale persuasiunii inventate de mine.Dar folosise pre-suasiunea: o adusese cu el pe fiica sa în vârstă de 7 ani.Mă făcuse să mă focusez pe copii.”…

A 2-a poveste vine de la Denise Jacobs, speaker pe teme de creativitate și autor al cărții Banish your inner critique.

Denise e o femeie cu statură atletică ce poartă pantaloni și balerini. Fără tocuri.Și zice:"-Nu cred că vă dați seama, fiind singură pe scenă dar am 1m 83 de centimetri. Când aveam 14 ani jucam în echipa de baschet a scolii și era foarte ușor să mă recunoști pentru că aveam deja 1m 81 cm. Era de ajuns să intru pe teren la meciurile de campionat și părinții celor din echipa adversă începeau:-Oh, nu! să joace împotriva pălugii ăleia? N-au nici o șansă! Ar putea mai bine să iasă de-acum de pe teren!Vă închipuiți ce mare presiune era pe umerii mei…Vă închipuiți ce zicea vocea din capul meu...-Trebuie să joci bine Denise! Altfel, ce vor zice toți oamenii ăstia?De fapt știi cum puteai să mă recunoști în echipa de baschet…înafară de înălțime? După poziție.Asta e o fotografie dinainte de meci…sunt singura care se ascunde pe bancă ….poate-poate nu mă zărește antrenorul la cei 1,81 cm ai mei, poate-poate nu mă pune să joc. (și proiectează pe ecran o fotografie alb-negru din sala de baschet, ea fiind pe bancă într-o poziție ghemuită, care contrar staturii, invită la ignorare)."Denise folosește povestea asta ca să introducă metoda schimbării mentalității de impunere. Alegând cuvintele pe care le folosim și pe care ni le spunem nouă înșine. Iar diferența între “trebuie să” și “aleg să” sau “vreau să “ elimină criticul intern și ne deblochează.Spune așa:"Când am schimbat modul în care îmi vorbeam mie de la-Trebuie să joci bine ! Ce or să spună ceilalți?la-Vreau să joc bine! Vreau să fiu o jucătoare bună de baschet! S-a-ntâmplat asta:și ne arată o altă fotografie dintr-un meci de baschet la 14 ani- ea pe teren , în plină acțiune, emanând încredere, atacând."Concluzia?Când schimbi modul în care îți vorbești ție povestea se transformă!Primele 2 povești folosesc cu artă imaginile vizuale a 2 momente distincte, a 2 perspective distincte. În prima emoția dominant transmisă publicului este nerăbdarea și curiozitatea. În a doua emoția este uimire față de eficiența procesului și fată de contrastul frust între cele 2  atitudini.

A 3-a poveste Brand Minds vine de la Hitendra Wadhwa, professor de Leadership la Columbia University, care ne-a vorbit despre interior ca loc al controlului impactului exterior.

Cu cât operezi mai mult din miezul tău autentic cu atât mai mult creezi condițiile pentru succesul din lumea exterioară.Povestea cu care a întărit acest mesaj și i-a impregnat putere emoțională a fost următoarea:"Un jurnalist este uimit de abilitatea uimitoare a lui Ghandi de a vorbi plin de sens ore în șir, fără notițe. Și îi întreabă pe apropiații lui:- Cum face de reușește asta?Iar răspunsul pe care îl primește îl pune pe gânduri...-Majoritatea dintre noi gândim într-un fel, simțim într-un alt fel și vorbim în cu totul alt fel, așa că e normal să ne încurcam la un moment dat fără să scriem (ca să știm clar ce spunem). La el e simplu: simte, gândește și vorbește același lucru!"La final te provoc să folosești povestea în prezentările tale și să o faci cu artă! Să o faci din acel loc în care ceea ce simți, ceea ce spui și ceea ce gândești e același lucru.  Să faci din poveste modul în care pregătești oamenii să răspundă pozitiv  atunci când când primesc mesajul rational pe care îl ai pregătit pentru ei. Și să schimbi modul în care își vorbesc lor înșiși!Cu drag, P.SDacă ți-am făcut poftă să asculți speakeri excepționali, idei excelente și povești pe măsură, printre care Malcolm Gladwell,  intră pe linkul evenimentului Brand Minds 2020 și alătură-te grupului de world changers, Vom fi 5000. ;)https://brandminds.ro/#speakers-preview 

Previous
Previous

Care e declanșatorul empatiei în poveste?

Next
Next

Poveste, analogie și ...domeniul activității tale.